Proactieve ondersteuning
De ondersteuning door 247 Care Support is proactief. Waar een (zorg)beveiliger pas ingrijpt als het misgaat, proberen wij onrust of frustratie te voorkómen. Daar hebben we specifieke kennis en ervaring voor in huis. Een goede samenwerking met ondersteuners is een ideale basis voor goede zorg. Daarom delen we onze kennis graag met de zorgverleners. Dat doen we met trainingen en door mee te denken op de werkvloer en in het teamoverleg.
Actief aanwezig
De 247 Care Support ondersteuners weten alles over beveiliging en het omgaan met ongewenst gedrag. Ze hebben uiteraard de benodigde certificeringen voor EHBO, BHV en AED op zak. Onze ondersteuners zijn actief aanwezig; ze steken een handje toe als dat gewenst is door zorgverlener en cliënt. Ze dragen in zorgteams ideeën aan waarmee het comfort van een cliënt vergroot kan worden. Soms is dat gericht op een activiteit, of het geven van een kleine verantwoordelijkheid waarmee de cliënt een klein stukje van de regie over zijn leven terug kan krijgen. Als dat werk oplevert waar de zorgverlener geen tijd voor heeft, kan de ondersteuner dat voor zijn rekening nemen.
Onze ondersteuners dragen geen uniform, maar informele bedrijfskleding voorzien van een bescheiden logo.
“Cliënten die in een instelling verblijven, hebben vaak heel weinig invloed meer op hun eigen leven. Iemand anders bepaalt wanneer ze uit bed gaan, wanneer ze eten, wanneer ze gaan slapen. Dat maakt de comfortzone van zo’n cliënt wel heel klein. Ik heb een cliënt, die erg boos en gefrustreerd was, een vis gegeven om voor te zorgen. Dat gaf hem een enorm gevoel van eigenwaarde, van betekenis. Zijn agressieve gedrag is drastisch verminderd.”
Oog voor cliënt
De belangrijkste persoon voor onze zorgondersteuners is de cliënt. Het doel is om de comfortzone van cliënten een beetje groter te maken. Door het verblijf in een zorginstelling is het comfort, de individuele vrijheid, afgenomen. Onze zorgondersteuners denken mee om de cliënt iets van de regie in zijn leven terug te geven. Dat kan dankzij gedegen symptoomkennis en goede observatie van cliënten, bezoekers en zorgverleners. De zorgondersteuners kunnen een cliënt op den duur ‘lezen’.
Meer weten?
Heeft u vragen over ondersteuning van uw zorg? Wilt u weten wat wij voor uw (zorg)instelling kunnen betekenen?
Neem contact met ons op! Wij staan u graag te woord.